Rakennuspalvelu Saneko Oy toteuttaa palvelurakentamisen palveluita monipuolisissa kohteissa, julkisella ja yksityisellä sektorilla, sekä uudisrakennus- että saneeraushankkeissa.
Palvelurakentamisen ytimessä on asiakaslähtöinen ja joustava toiminta kaikenkokoisissa hankkeissa.
Toteutamme erilaiset rakennus- ja korjaustyöt laadukkaasti asiakkaan toiveiden ja tarpeiden mukaisesti.
Palvelurakentamista asiakkaan tarpeet edellä
Sanekon palvelurakentaminen keskittyy pienurakointiin ja pienkohteisiin, joita tehdään laajalle asiakaskunnalle. Asiakkaita on sekä julkisella että yksityisellä puolella ja suurin osa kohteista on saneerauksia. Esimerkiksi koulut, kunnat, toiset rakennusliikkeet, teollisuusyritykset ja taloyhtiöt kuuluvat yleisimpiin asiakkaisiimme. Myös yksityisasiakkaita palvellaan mahdollisuuksien mukaan.
Palvelurakentaminen on ratkaisukeskeistä rakentamista.
Keskeistä palvelurakentamisessa on kyky mukautua asiakkaiden aikatauluihin ja olosuhteisiin. Toimimme tarvittaessa niin, ettei tilojen käyttö keskeydy muutostöiden ajaksi. Esimerkiksi Itä-Suomen yliopistolla toimimme jatkuvassa kampuksen vilinässä. Kohteet hoidetaan kuntoon alusta loppuun, purkutöistä loppusiivoukseen.
Tyypillinen palvelurakentamisen kohde voi olla kestoltaan muutamasta tunnista muutamaan kuukauteen. Isompia palvelurakentamisen kohteita ovat mm. toimitilojen muutostyöt ja uudistukset. Toteutimme vuonna 2024 esimerkiksi PTV Gymin toimitilamuutokset, Pyhän Joosefin kirkon peruskorjauksen ja tällä hetkellä toteutamme Refrescolle tilamuutoksia.
Pientöitä tehdään myös tuttuun tapaan. ”Arkeen sisältyy myös paljon pientöitä, esimerkiksi putken läpivientejä, LVIS-aputöitä, rakenteiden läpivientireittejä ja pintaremontteja”, työnjohtaja Lauri Vottonen kertoo. ”Saneeraus- ja korjausrakentaminen on meille ydinosaamista ja nämä kohteet painottuvatkin Sanekon työlistalla.”
Mitä asiakaslähtöisyys tarkoittaa käytännössä?
”Asiakaslähtöisyys on meillä palvelurakentamisessa ihan toiminnan ytimessä. Meille se tarkoittaa sitä, että sopeudutaan tilaajan antamiin puitteisiin, tarjotaan tilaajalle mahdollisuuksien mukaan vaihtoehtoisia, taloudellisia ja käytännöllisiä ratkaisuja, ja totta kai joustetaan asiakkaan tarpeiden mukaan esimerkiksi aikataulujen kanssa” Veli Rantanen kertoo.
Palvelurakentamisen erityispiirteenä on se, että lähtökohtaisesti projekti joustaa asiakkaan tarpeiden mukaisesti, eikä toisinpäin. Tämä vaatii Sanekon työnjohdolta ennakoimista, projektinhallintataitoja ja yhteistyökykyjä asiakkaan suuntaan. Asiakassuhteiden ylläpito on työnjohdollemme tärkeä asia. ”Meillä on monia pitkäaikaisia asiakkaita, joiden kanssa on vuosien mittaan hioutunut erinomainen yhteistyö. Haluamme pitää näistä asiakkuuksista kiinni ja toimia jatkossakin hyvänä rakennusalan kumppanina” työnjohtaja Veli Rantanen kertoo.
Palvelurakentamisen työnjohto
Veli Rantanen
TYÖNJOHTO / myynti ja asiakkuudet
044 539 4957
veli.rantanen@saneko.fi
Lauri Vottonen
TYÖNJOHTO / myynti ja asiakkuudet
040 410 7833
lauri.vottonen@saneko.fi
Juho Kietäväinen
projektipäällikkö
041 317 7404
juho.kietavainen@saneko.fi